۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن   

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه ، این برنامه ها در راستای سلامت و مبتنی بر تلفن همراه  می باشد  که توسط اساتید گروه بیولوژی و مبارزه با ناقلین، دانشکده بهداشت تهیه شده است.

نرم افزار ها  ارائه شده ، بعنوان اولین اپلیکیشن های فارسی ساخته شده در ایران در زمینه کنترل و درمان شپش سر و ساس تختخواب می باشند که  به صورت آفلاین(بدون استفاده از اینترنت) جهت افزایش سطح آگاهی و شناخت کاربران اطلاعاتی از قبیل شکل­شناسی، روش­های پیشگیری و کنترل شپش سر و ساس تختخواب را به گروه های مختلف اعم از کارشناسان مراکز بهداشت، دانشجویان علوم پزشکی و سایر اقشار جامعه  در جهت افزایش سطح آگاهی و شناخت کاربران ارائه می دهد.

ضرورت ساخت نرم افزار ها

یکی از دلایل افزایش شیوع آلودگی شپش سر و ساس تختخواب آگاهی و دانش عمومی کم افراد آلوده نسبت به بیولوژی و روش­های کنترل و پیشگیری این آفات بهداشتی است. آگاهی و شناخت افراد نسبت به بیولوژی و روش­های کنترل و پیشگیری از شپش سر و ساس تختخواب باعث می­شود که در مراحل اولیه آلودگی در طول سال تشخیص و آنها را کاهش بدهیم.

باتوجه به مشکلات عدیده­ای که این آفات بهداشتی خونخوار در حال حاضر در بسیاری از استان­های ایران ایجاد کرده­ است، ساخت و طراحی این برنامه های مبتی بر تلفن همراه می­تواند کمک شایانی در بهبود کنترل و درمان آلودگی این حشرات مزاحم از محیط زندگی انسان داشته باشد.

به طور کلی سهولت دسترسی به این برنامه ها و راحتی استفاده از آن منجر به افزایش آگاهی افراد و نهایتا صرفه جویی در هزینه و زمان می­شود، لذا استفاده از این نرم افزار های سلامت همراه به افراد و خانواده ها دارای این مشکلات توصیه می­شود.

جهت دریافت این نرم افزار ها می توانید با شماره 09168448158 در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید .